W tym artykule przeczytasz o:
- zakończeniu drugiego etapu remontu ulicy Broniewskiego
- nowych miejscach postojowych
- zmianach dla tramwajów przy przystanku "Park Olszyna"
Zgodnie z planem, ul. Broniewskiego pomiędzy alejami Reymonta a Armii Krajowej miała zyskać zupełnie nową nawierzchnię jezdni, nowe krawężniki i pas postojowy na jezdni. Z uwagi na duży zakres prac, frezowanie Broniewskiego podzielone zostało na dwa etapy. Pierwszy z nich – pomiędzy al. Reymonta a skrzyżowaniem z ulicami Perzyńskiego i Rudnickiego zakończył się w sierpniu. Drugi, między ul. Perzyńskiego a al. Armii Krajowej był realizowany od piątku, 20 września i właśnie został zakończony.
Ostatecznie na całym remontowanym odcinku o długości 1,6 km ZDM ułożył ponad 20 tys. m2. nowego asfaltu.
Nowe miejsca postojowe
Jezdnia na całym wyremontowanym przez ZDM odcinku jest na tyle szeroka, że zgodnie z postulatami mieszkańców, wyznaczony został na niej pas postojowy do parkowania równoległego. Ze względu na wspomnianą wyżej szerokość w żaden sposób nie wpłynie to na komfort podróżowania samochodem czy autobusem.
Obecnie wykonawca – miejski Zakład Remontów i Konserwacji Dróg – prowadzi ostatnie, punktowe prace przy opaskach krawężników. Te jednak powinny zakończyć się jeszcze we wrześniu. Mimo trwających prac wykończeniowych, kierowcy mogą już w pełni korzystać z nowej jezdni.
Zmiany także dla tramwajów
Równolegle, w koordynacji z samym frezowaniem nawierzchni, Tramwaje Warszawskie zleciły wykonanie prac mających na celu rozwiązać problem „zatorów tramwajowych” w rejonie przystanku „Park Olszyna”. W pierwszym etapie, który właśnie jest realizowany, zmieni się geometria jezdni – pas do lewoskrętu zostanie skrócony tak, by na wysepce przed al. Armii Krajowej mieściły się dwa tramwaje.
W drugim etapie tramwajarze zaplanowali wydłużenie przystanku "Park Olszyna" w celu umożliwienia obsługi dwóch tramwajów jednocześnie. Te prace będą realizowane na przełomie września i października.
Napisz komentarz
Komentarze