Po remoncie Sokratesa pozostanie możliwość skrętu w lewo z Wólczyńskiej w Conrada.
Po tragicznym wypadku, który miał miejsce w październiku 2019 roku, podjęto decyzję o diametralnej przebudowie ul. Sokratesa. Pokonując jedno z przejść na tej właśnie ulicy na oczach żony i dziecka zginął 33-letni mężczyzna. Potrącił go kierujący pomarańczowym bmw 31-letni Krystian O. Według ustaleń biegłego, sprawca wypadku poruszał się z szybkością niemal 140 km/h. Uniemożliwienie kierowcom tak drastycznego przekraczania prędkości stało się celem przebudowy jednej najbardziej wypadkowych ulic na Bielanach.
Przeczytaj również: Przy ul. Broniewskiego powstanie Centrum Wsparcia Seniora
Kto korkuje skrzyżowanie?
Przy okazji przebudowy ul. Sokratesa podjęto decyzję o zmianie organizacji ruchu na skrzyżowaniu ulic Sokratesa, Conrada i Wólczyńskiej. W celu zapewnienia jak największej przepustowości skrzyżowania Zarząd Dróg Miejskich zaplanował wprowadzenie zakazu skrętu w lewo z ul. Wólczyńskiej w ul. Conrada. Podczas zorganizowanej w czerwcu konferencji prasowej, na której przedstawiono plan przebudowy, Tamas Dombi, dyrektor Biura Zarządzania Ruchem Drogowym, wyjaśniał, że skręcający w ten sposób samochód potrafi zakorkować cały ruch w kierunku północnym, a jednocześnie jest to na tyle rzadko wybierany manewr, że jego zakazanie nie powinno przesadnie utrudnić życia kierowcom.
Uchwała Lisiaka
Planowany zakaz skrętu w lewo stał się jednak na tyle kontrowersyjny, że podczas jednego z posiedzeń Komisji Bezpieczeństwa i Porządku Publicznego radny Krystian Lisiak wnioskował o podjęcie uchwały w sprawie wystąpienia „do Zarządu Dróg Miejskich oraz Biura Zarządzania Ruchem Drogowym […], aby w ramach inwestycji polegającej na przebudowie ulicy Sokratesa, przeanalizowano możliwości i wdrożono rozwiązania infrastrukturalne oraz organizacji ruchu, których celem będzie umożliwienie pojazdom skrętu w lewo z ulicy Wólczyńskiej w ulicę Conrada na skrzyżowaniu tych ulic z ulicą Sokratesa”.
Przeczytaj również: Budżet obywatelski: na Bielanach sfinansowanych zostanie 15 projektów
Kogoś pominięto?
- Moim zdaniem w analizie nie uwzględniono użytkowników skrzyżowania, których cel podróży znajduje się w najbliższym jego rejonie, tj. na ul. Bogusławskiego lub przy obiektach usługowych na ul. Conrada (stacja kontroli pojazdów, myjnia, stacja benzynowa, restauracja) – pisał tuż po zakończeniu obrad komisji radny Lisiak i dodawał: - W analizie uwzględniono jedynie ogólny rozkład ruchu pojazdów, nie biorąc pod uwagę celu podróży. Dyrektor Biura potwierdził, że mieszkańcy ul. Bogusławskiego mogą być tymi najbardziej dotkniętymi wprowadzonymi zmianami.
Zakazu nie będzie
W niedzielę dowiedzieliśmy się, że Zarząd Dróg Miejskich odstąpił od wprowadzenia planowanego zakazu. - Presja ma sens! – informuje radny Krystian Lisiak i dodaje: - Zarząd Dróg Miejskich wycofał się z wprowadzenia zakazu skrętu w lewo z ulicy Wólczyńskiej w ulicę Conrada! Dziękuję wszystkim zaangażowanym za wsparcie w tej sprawie! Warto było zawalczyć. Udanego weekendu!
Przeczytaj również: 24 gramy marihuany i 45 gramów mefedronu, a to wszystko w posiadaniu 17-latka z Bielan
Napisz komentarz
Komentarze