Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
czwartek, 21 listopada 2024 23:20

Coraz trudniej dojechać do Warszawy. Apel o komunikację zastępczą

Mieszkańcy i samorządowcy apelują o wzmocnienie komunikacji zastępczej w związku z planowanym zamknięciem od września dojazdu do stacji Warszawa Zachodnia i Śródmieście. W odpowiedzi na opublikowany plan jazdy pociągów Warszawskiej Kolei Dojazdowej (WKD), mieszkańcy podpisują petycję wzywającą do zapewnienia lepszych alternatyw komunikacyjnych.

Z tego artykułu dowiesz się:

  • skąd się wzięły trudności w komunikacji,
  • jak o planowanych zmianach wypowiedział się burmistrz Podkowy Leśnej,
  • czy Warszawska Kolej Dojazdowa planuje dokonać zmian.

Trwająca modernizacja dworca Warszawa Zachodnia powoduje pewne utrudnienia w komunikacji. Na szczęście, mniejsza liczba połączeń na linii średnicowej jest rekompensowana przez linię obwodową. Wielu pasażerów preferuje przesiadki na Kole czy Młynowie jako alternatywę dla dość odległego od dworca peronu 9 Warszawy Zachodniej. Okazuje się jednak, że od września opcje dojazdu dla osób spoza Warszawy mogą być jeszcze bardziej ograniczone.

Brak pociągów między Redutą a Zachodnią, autobusy przepełnione

Rozkład jazdy na wrzesień 2023 roku przewiduje wyłączenie pociągów między Warszawą Śródmieście WKD a Warszawą Reduta Ordona z powodu inwestycji przy Dworcu Zachodnim. W petycji zaznaczono, że nowy plan nie uwzględnia zwiększenia liczby pojazdów, co wywołuje obawy o przeludnienie już teraz przepełnionych autobusów kierujących się do centrum Warszawy.

Mieszkańcy zwrócili także uwagę na brak koordynacji między rozkładami jazdy WKD a innymi przewoźnikami, co może prowadzić do problemów z dostępnością dojazdu. Sytuacja ta stanowi szczególne zagrożenie dla pracowników, uczniów i osób korzystających z usług w Warszawie.

Burmistrz Podkowy Leśnej oraz wójt gminy Michałowice zaapelowali do WKD o wprowadzenie komunikacji zastępczej dla mieszkańców, którzy nie mogą korzystać z innych linii kolejowych. Wskazali na potrzebę autobusów zastępczych na różnych trasach oraz zwiększenie częstotliwości kursów WKD w godzinach szczytu.

 Co na to WKD?

Przedstawiciele WKD potwierdzili, że analizują możliwość uzupełnienia oferty przewozowej o dodatkowe środki transportu, biorąc pod uwagę porozumienia z Zarządem Transportu Miejskiego i Kolejami Mazowieckimi. Również Zarząd Transportu Miejskiego obiecał monitorować sytuację i reagować w razie potrzeby, np. wydłużając trasy autobusów komunikacji miejskiej.

Zamknięcie linii WKD od września 2023 do lipca 2024 roku wpłynie na organizację podróży do centrum Warszawy, co zmusiło mieszkańców i władze lokalne do poszukiwania efektywnych rozwiązań komunikacyjnych.

 

Przeczytaj również: Zieleń zamiast parkingu, mieszkańcy podzieleni

Sprawa rewitalizacji terenu wywołała błyskawiczną reakcję mieszkańców dzielnicy. Wszystko ze względu na parking, w którego miejscu powstanie druga część inwestycji. Bielańczycy podzielili się na frakcje zwolenników przyrody i przeciwników likwidacji parkingu. 


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze