Stołeczny ratusz zaprezentował projekt zmian na ulicy Sokratesa, który przeszedł już wszystkie procedury związane z zatwierdzeniem nowej organizacji ruchu. Po zmianach kierowcy będą mieli do dyspozycji po jednym pasie ruchu, zaś piesi szerokie chodniki, cykliści ścieżki rowerowe, a całość ma otaczać zieleń i ogrody deszczowe.
Ulica Sokratesa, która jeszcze dwie dekady temu była ulicą na rubieżach Warszawy, dziś jest centrum gęsto zamieszkanej dzielnicy ze starszym osiedlem pełnym zieleni i terenów rekreacyjnych po stronie południowo-wschodniej, a także nowych osiedli, sklepów i punktów usługowych po stronie północno-zachodniej. Po zmianach zostanie dostosowana do nowego otoczenia.
Według zapowiedzi zmiany będą duże. Przede wszystkim kierowcy otrzymają zaledwie po jednym pasie ruchu. Jezdnia będzie szersza tylko w okolicy skrzyżowań z ul. Kasprowicza i Wólczyńską, gdzie, będą pasy do lewoskrętu. - Dziś kierowcy mają do dyspozycji po dwa pasy, co skłania niektórych do wyprzedzania na przejściach dla pieszych i przekraczania dozwolonej prędkości. Zmienimy to m.in. poprzez „esowanie” czyli wyznaczenie miejsc do parkowania raz po jednej, raz po drugiej stronie – zdradza Tamás Dombi, dyrektor Biura Zarządzania Ruchem Drogowym. Jak dodaje Dombi na wysokości ul. Kaliszówka i ul. Petofiego skrzyżowania zostaną zamienione na ronda, a na kilku odcinkach ulicy pojawi się pas dzielący miedzy jezdniami.
W ramach realizacji strategii Warszawy projekt przebudowy ulicy Sokratesa zakłada również zazielenienie tej drogi. Jednym z elementów mają być ogrody deszczowe czyli, jak wyjaśniał dyrektor Biura Zarządzania Ruchem Drogowym: - zieleńce, w które wsiąka woda deszczowa. W ten sposób możemy zatrzymać wodę i tworzymy małą retencję.
Przy budynku o numerze 13 powstanie kolejne przejście dla pieszych: - Jest to nowe przejście, o które mieszkańcy wnioskowali w budżecie partycypacyjnym. Będzie to szóste przejście dla pieszych bez sygnalizacji w ciągu ulicy Sokratesa – zapowiada Tamás Dombi.
- Zakładamy, że Zakład Remontów i Konserwacji Dróg przystąpi do pracy na początku wakacji. Zakładamy również, że, w zależności od tego jak będzie przebiegała koordynacja pracy z Tramwajami Warszawskimi, będziemy starali się, żeby wszystkie prace zamknęły się na jesieni tego roku – zapowiada Michał Olszewski.
Napisz komentarz
Komentarze