Radny Lisiak idzie za ciosem i proponuje bezkolizyjny skręt z Wólczyńskiej w Conrada. Wcześniej za jego sprawą Zarząd Dróg Miejskich zrezygnował z wprowadzenia w tym miejscu zakazu skrętu w lewo.
W tym artykule znajdziesz odpowiedź na pytania:
- Jak ma wyglądać bezkolizyjny skręt proponowany przez radnego?
- Jakie inne rozwiązania są proponowane w celu upłynnienia ruchu w tym miejscu?
Jak informowaliśmy w lipcu, efektem jednego z posiedzeń Komisji Bezpieczeństwa i Porządki Publicznego było podjęcie uchwały w sprawie wystąpienia „do Zarządu Dróg Miejskich oraz Biura Zarządzania Ruchem Drogowym […], aby w ramach inwestycji polegającej na przebudowie ulicy Sokratesa, przeanalizowano możliwości i wdrożono rozwiązania infrastrukturalne oraz organizacji ruchu, których celem będzie umożliwienie pojazdom skrętu w lewo z ulicy Wólczyńskiej w ulicę Conrada na skrzyżowaniu tych ulic z ulicą Sokratesa”. Autorem projektu był radny Krystian Lisiak. Jak informował później radny, ZDM wziął pod uwagę postanowienia uchwały. „Zarząd Dróg Miejskich wycofał się z wprowadzenia zakazu skrętu w lewo z ulicy Wólczyńskiej w ulicę Conrada!” - pisał na Facebooku Krystian Lisiak.
Przeczytaj również: Rozjeżdżają rezerwat
Kto korkuje skrzyżowanie?
Proponowany przez ZDM zakaz skrętu w lewo nie był jednak bezzasadny. Chodziło o upłynnienie ruchu na skrzyżowaniu Sokratesa, Conrada i Wólczyńskiej. Według danych przedstawionych na jednej z konferencji prasowych przez Tamasa Dombiego, dyrektora Biura Zarządzania Ruchem, to właśnie kierowcy skręcający w lewo z Wólczyńskiej w Conrada są jednym z czynników powodujących korki.
Przeczytaj również: Zarząd Dróg Miejskich wycofał się z planowanego przy okazji przebudowy ul. Sokratesa zakazu
Jeszcze jeden pas upłynni ruch?
Zakazu jednak nie będzie, a radny Lisiak postuluje o upłynnienie ruchu poprzez wprowadzenie dodatkowego pasa do skrętu bezkolizyjnego. Właśnie tak zostało zorganizowane to skrzyżowanie na czas przebudowy ul. Sokratesa. „Rozwiązanie to jest bardzo chwalone przez mieszkańców i wielu z nich życzyłoby sobie pozostawienie tego rozwiązania na stałe” – pisze w interpelacji radny.
„Obecnie jest to jedno z najgorzej ocenianych przez mieszkańców skrzyżowań”
Ustami radnego mieszkańcy proponują również wdrożenie innych rozwiązań w ruchu drogowym w tej okolicy. Chodzi o wydłużenie trwania zielonego światła dla kierowców skręcających z Wólczyńskiej w Conrada oraz wprowadzenie na całej ul. Conrada ograniczenia masy pojazdów do 3,5 tony, co miałoby skierować ruch tranzytowy na al. Reymonta i zwiększyć w ten sposób bezpieczeństwo na ul. Conrada. Radny proponuje także wprowadzenie inteligentnej sygnalizacji świetlnej na przejeździe tramwajowym na ul. Wólczyńskiej. W obecnej sytuacji zdarza się, że kierowcy mają czerwone światło, mimo że po przecinających jezdnię torach nie jedzie żaden tramwaj, co nie sprzyja upłynnieniu ruchu w tej okolicy.
Przebudowa skrzyżowania jest elementem zwężania ul. Sokratesa, które trwa od 12 lipca. Końca prac na ul. Sokratesa możemy spodziewać się jeszcze na jesieni. - Całość prac zaplanowano na pięć miesięcy. Ruszyły w połowie lipca, więc zgodnie z harmonogramem powinny się skończyć w tym roku – wyjaśnia Jakub Dybalski, rzecznik Zarządu Dróg Miejskich.
Przeczytaj również: Co skrywa Fort Bema? Felieton
Napisz komentarz
Komentarze