Wszystko za sprawą planowanej modernizacji ostatniej kondygnacji parkingu.
W tym artykule przeczytasz m.in.:
- o tym co będzie obejmować planowana modernizacja,
- jakie inne rozwiązania ekologiczne zostaną wykorzystane prze modernizacji.
„Planowany na 2023 rok remont chcemy wykorzystać do wybudowania instalacji fotowoltaicznych, które zasilą instalacje elektryczne całego Węzła Komunikacyjnego Młociny. Dzięki temu parking P+R na Młocinach będzie bardziej ekologiczny, a nowe rozwiązania pozwolą znacznie ograniczyć zużycie energii ze źródeł konwencjonalnych” – informuje Zarząd Transportu Miejskiego.
Właśnie podpisano umowę na projekt modernizacji ostatniej kondygnacji parkingu P+R Metro Młociny. Po kilkunastu latach użytkowania obiektu najwyższy poziom parkingu, który jest jednocześnie zadaszeniem dla niższych kondygnacji wymaga obecnie generalnego remontu. W zeszłym roku ZTM wykonał koncepcję architektoniczną, która ma wyznaczać kierunek zapowiadanych prac. Te mają zacząć się w 2023 roku.
Przeczytaj również: Mieszkaniec Bielan wpadł w ręce policji. Próbował sprzedać kradziony rower
Na najwyższej kondygnacji, która przejdzie modernizację, docelowo mają znaleźć się trzy systemy fotowoltaiczne PV o łącznej mocy ok 150 kWp.
„Nad częścią miejsc parkingowych powstaną estetyczne zadaszenia, wzorowane na konstrukcjach przewidzianych w równolegle prowadzonym przez ZTM projekcie EKO-Połczyńska. Na nich zostaną zamontowane panele fotowoltaiczne” – relacjonuje ZTM.
Magazyny energii i inteligentne system zarządzania oświetleniem
Dodatkowo, dokumentacja projektowa obejmuje również wdrożenie inteligentnych systemów zarządzających i pozwalających na optymalizację czasu świecenia i jego natężenia. ZTM szacuje, że dzięki takim działaniom, będzie można zaoszczędzić nawet 60 proc. energii elektrycznej, zużywanej dotychczas na oświetlenie węzła.
Planowana jest instalacja magazynu energii przechowującego energię elektryczną wyprodukowaną ze słońca oraz montaż pompy ciepła wspomagającej ogrzewanie i chłodzenie w Punkcie Obsługi Pasażera, który jest na dworcu autobusowym Młociny.
„Wielobranżową dokumentację przygotuje dla nas Pracownia Architektoniczna Trektura, a koszt jej przygotowania wyniesie ok. 700 tys. zł brutto. Wykonawca ma 250 dni na wykonanie prac projektowych oraz uzyskanie pozwolenia na budowę” – czytamy w oficjalnym komunikacie.
Przeczytaj również: Budżet obywatelski na Bielanach. Jakie pomysły trafią pod głosowanie?
Napisz komentarz
Komentarze